Täältä löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin.
Yleiset tiedot muutoksista Inet.fi -sivustolla löytyvät Tästä.
Inet on julkaissut uuden version. Tässä muutama tärkein kohokohta:
Tämä on tapahtunut, koska edellinen selaimesi "muisti" salasanasi. Sinun tulee syöttää salasanasi uudelleen kirjautuaksesi.
Jos olet unohtanut salasanasi, käytä yhtä näistä ohjeista (riippuen selaimestasi):
Jos ylläoleva ei auta, voit klikata kohtaa “Unohdin salasanani” kirjautuessasi.
Asettaaksesi uuden salasan, klikkaa “Unohdin salasanani” kohtaa sähköpostin kirjautumissivu.
Jos tämä ei toimi, otathan yhteyttä Tukeen.
Kun Telia päätti sulkea Inet -sähköpostipalvelun, asiakkaat reagoivat uutisiin negatiivisesti. Etsittyään korvaavia vaihtoehtoja Telia sopi Norjalaisen Fjordmail Technologies yhtiön kanssa Inetin omistuksen siirtämisestä antaakseen asiakkaille mahdollisuuden säilyttää Inet.fi sähköpostin.
Fjordmail Technologies on yksityinen yhtiö, joka erikoistuu premium-sähköpostipalveluiden tarjontaan. Inet-sähköpostipalvelu on nyt mainokseton palvelu monelta osin huomattavasti paranneltuna.
Toimintamme on asiakkaidemme maksujen varassa. Tilauspohjainen malli suo meille ylläpitävän tulonlähteen, jotta voimme jatkaa sähköpostipalveluun investoimista ja päivittämistä tulevaisuudessa.
Monien asiakkaidemme hyväksyessä uuden ja päivitetyn sähköpostipalvelumme ymmärrämme myös monien näkemyksen tilauspohjaisesta sähköpostista olevan ei-toivottu muutos. On olemassa vaihtoehtoisia sähköpostipalveluita joihin voit kirjautua ilmaiseksi. Esimerkiksi Googlella ja Microsoftilla on huomattava markkinavoima miljardeilla sähköpostiosoitteilla. Tämä antaa niille äärimmäisen taloudellisen skaalan ja mahdollisuuden ansaita rahaa muilla palveluilla ja mainoksilla.
Inetin asiakkaana osallistut internetin monimuotoisuuden ajamiseen. Lupauksemme asiakkaillemme on se että emme koskaan myy tietoja sinusta tai sähköpostiviesteistäsi muille osapuolille.
Jos yrität lähettää inet.fi palvelimilta (isännännimi) sähköpostiosoitteesta, joka ei pääty "inet.fi", sinun tulee muuttaa asetuksia niin että lähetys tapahtuu smtp.tele.fi:n kautta.
Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua tähän liittyen ota yhteyttä Teliaan.
Kuten Telia tiedotti, automaattinen osoitekirjan siirto vanhasta webmailista ei valitettavasti ole mahdollista. Tämä tarkoittaa, että sinun täytyy manuaalisesti ladata osoitekirjan sisältö vanhasta webmailista ennen siirtoa ja sen jälkeen lisätä ladattu osoitekirja uuteen webmailiin.
Webmailissa, klikkaa "Yhteystiedot" ja sen jälkeen "Tuo". Seuraa annettuja ohjeita ja lataa webmailiisi osoitekirjasi sisältävä .CSV tiedosto. Kun olet valmis, osoitekirjasi siirtyy uuteen webmailiin klikkaamalla "Tuo".
Salasanan tulee täyttää tietyt vaatimukset, jotta sitä voidaan pitää tarpeeksi vahvana. Vaatimukset ovat:
Olet saattanut nähdä verkkosähköpostissa heikkoa salasanaa koskevan varoituksen. Tämä varoitus tulee näkyviin, kun salasanasi ei täytä yllä olevia vaatimuksia. Mikäli olet varoituksen heikosta salasanasta saanut, niin vaihdathan salasanan yllä olevien vaatimuksien mukaiseksi.
Varoitusviestiä ei voi poistaa käytöstä.
Tämä tapahtuu, koska sinun selaimesi "muisti" salasanasi. Sinun tulee syöttää salasana uudelleen kirjautuaksesi.
Jos olet unohtanut salasanasi, käytä yhtä näistä ohjeista (riippuen selaimestasi):
Jos ylläolevasta tiedosta ei ole apua, voit klikata "Unohdin salasanani" kirjautuessasi.
Asettaaksesi salasanasi uudelleen, klikkaa "Unohdin salasanani" sähköpostin kirjautumissivulta.
Jos tämä ei toimi, ota yhteyttä Tukeen.
Inet.fi:stä PC/MAC:illa:
Inet.fi:stä puhelimella/tabletilla:
Jos olet päättänyt sulkea tilisi, sinun pitää tehdä muutama tärkeä vaihe.
Ensinnäkin suosittelemme, että lähetät uuden sähköpostiosoitteesi kaikille yhteystiedoillesi, jotta he tietävät mistä sinut tavoittaa tulevaisuudessa.
Toiseksi sinun tulee varmistaa, että päivität sähköpostiosoitteesi kaikkiin julkisiin/yksityisiin rekistereihin ja verkkosivuihin (esim. verkkopankkiisi, sosiaaliseen mediaan yms.), koska sinulla ei tule enää olemaan pääsyä vanhaan Inet.fi -osoitteeseesi lähetettyihin viesteihisi.
Jos sinulla on kysyttävää tästä, ota meihin yhteyttä – autamme mielellämme!
Inet.fi -sähköpostipalvelun ylläpitämiseen liittyy paljon kuluja. Inet.fi oli ennen saatavilla Telialta ilmaiseksi. Tämä oli kallis ja monimutkainen vaihtoehto ja siksi Telia päätti lopettaa ilmaisen sähköpostipalvelun tarjoamisen.
Kun tilausmalli on asetettu, meillä on vakaammat tulot maksaa tekniset resurssit, isännöinti, asiakastuki ja muut kulut. Uskomme, että tämä on toimiva toimintamalli tulevaisuutta silmällä pitäen antaen meille mahdollisuuden tehdä tarvittavat investoinnit pitääksemme vaaditun toiminnallisuuden, asiakaskokemuksen ja tietoturvan.
Tämä tarkoittaa myös sitä, että Inet.fi on täällä pysyvästi eikä sitä uhkaa sulkeminen (kuten monille muille sähköpostipalveluille on käynyt lähivuosina).
Ymmärrämme, että kaikki eivät tule suosimaan tätä muutosta ja pahoittelemme tästä aiheutuvaa epämukavuutta. Kuitenkin tarjotaksemme korkealaatuista palvelua tulevaisuudessakin, olemme riippuvaisia taloudellisesti kannattavasta toimintamallista.
Voit käyttää seuraavia asetuksia lähettääksesi ja vastaanottaaksesi viestejä käyttäen sähköpostiohjelmaa/sovellusta:
Saapuvat viestit:
Lähtevät viestit:
Extraa:
Suosittelemme IMAP:in käyttöä. On usein helpompaa ladata tili uudelleen, jos sähköposti ei toimi (varmista, että varmuuskopioit paikallisesti tallettamasi sähköpostiviestit).
Voit käyttää myös POP3:a IMAP:in sijaan, vaikka tätä ei suositella. POP3 ei synkronoi sähköpostejasi laitteiden välillä.
Mitä eroa on IMAP:lla ja POP3:lla?
IMAP tallentaa sähköpostit palvelimelle sallien pääsyn useilta laitteilta ja synkronoimalla muutokset niiden välillä. POP3 lataa sähköpostit yhdelle laitteelle ja poistaa ne palvelimelta ilman synkronointia.
Miksi IMAP on parempi kuin POP3?
IMAP pitää sähköpostisi turvassa palvelimella ja käytettävissä miltä tahansa laitteelta. POP3 saattaa menettää sähköpostisi pysyvästi, jos ne poistetaan tai laite vaurioituu.
Voiko poistetut sähköpostit palauttaa POP3:lla?
Ei, kun sähköposti viesti on poistettu POP3:lla, se on poissa pysyvästi. Asiakaspalvelu ei voi palauttaa sitä.
Kenen tulisi käyttää IMAP-protokollaa?
Kaikki, jotka käyttävät useita laitteita sähköpostin käyttöön tai haluavat turvallisemman ja luotettavamman käyttöympäristön.
Miksi minun pitäisi välttää POP3:a?
POP3 ei synkronoi sähköposti viestejä ja vaikeuttaa sähköpostin käyttöä eri laitteilla. POP3:lla on myös suurempi riski menettää tärkeitä viestejä.
Mikä on paras valinta useimmille käyttäjille?
IMAP on paras valinta turvallisuutensa, synkronointinsa ja usean laitteen käyttömukavuuden vuoksi.
Kyllä.
Jos sinulla tai taloudessasi on kolme tai useampia sähköpostitilejä, meillä on tarjolla alennusohjelma.
Jos sinulla on kolme tai neljä sähköpostitiliä, sinun tarvitsee maksaa vain kahdesta tilistä. Sinun pitää maksaa vain kolmesta tilistä, jos sinulla on viisi tai kuusi sähköpostitiliä.
Käyttääksesi tätä alennusmahdollisuutta, ota yhteyttä meidän Tukitiimiin.
Kyllä, tilauksen rekisteröiminen onnistuu myös etukäteen. Otathan huomioon, että perimme ensimmäisen veloituksen heti tilauksen jälkeen palvelun toiminnan takaamiseksi. Näin vältymme ikäviltä yllätyksiltä, mikäli nykyisen käyttöajan päätyttyä maksu ei onnistukkaan.
Maksettu tilaus alkaa kuitenkin vasta nykyisen käyttöajan päättymispäivästä lähtien. Suosittelemme siis tilauksen tekemistä hyvissä ajoin.
Perimme ensimmäisen veloituksen heti tilauksen jälkeen palvelun toiminnan takaamiseksi. Näin vältymme ikäviltä yllätyksiltä, mikäli nykyisen käyttöajan päätyttyä maksu ei onnistukkaan.
Maksettu tilaus alkaa kuitenkin vasta nykyisen käyttöajan päättymispäivästä lähtien. Suosittelemme siis tilauksen tekemistä hyvissä ajoin.
Voit perua tilauksesi koska tahansa.
Kun perut tilauksesi saat pitää sähköpostitilisi etukäteen maksetun kauden ajan, jonka jälkeen sähköpostitilisi suljetaan.
Peruaksesi tai muuttaaksesi tilaustasi, kirjaudu sähköpostiisi ja klikkaa "Minun tilini".
Valitettavasti tämän hetkinen järjestelmä tarjoaa vain korttimaksua, joten sinun tulee rekisteröidä debit/credit -korttisi aktivoidaksesi tilauksesi.
Tehdäksesi muutoksia tiliisi tai tilaukseesi, kirjaudu sisään tilillesi ja klikkaa “Minun tilini“.
Meillä on maksuratkaisut Stripeltä, yhdeltä maailman suurimmista maksutapatarjoajista.
Maksukorttisi tiedot tallennetaan vain heidän palvelimilleen käyttäen suojattua yhteyttä.
Kuten kaikissa tekemisissäsi verkko- ja fyysisissä maksuissa, sinun tulee päättää luotatko myyjään, jolle annat korttisi tiedot; on aina hyväksi olla varuillaan.
Tässä muutama täydellinen varokeino:
Ota meihin yhteyttä, jos sinulla on enemmän kysyttävää maksamisesta ja turvallisuudesta.
Katso meidän Palveluehdot saadaksesi lisätietoa.
Inet.fi on norjalaisen yhtiön omistuksessa, joka omistaa ja operoi sähköpostipalveluja monissa maissa:
Inbox.com AS
Y-tunnus (Norja): 920 243 347
Oslo, Norja
© 2024 Inbox.com AS
NO 920 243 347
Kaikki oikeudet pidätetään.